Nosaltres hem creat una activitat basada en la teoria de Piaget: l’aprenentatge basat en problemes.
Hem proposat un problema de les abelles, per a que els nens trobin les causes de la seva desaparició, les conseqüències i quines solucions proposarien per a aquest problema. A continuació, us ensenyo els passos per portar a terme aquesta activitat:
PAS 1: Enunciat del problema
Durant l’estiu, un grup d’apicultors es van reunir per comentar una preocupació comú. Tots els apicultors van comentar que el nombre d’abelles que tenien s’havia reduït considerablement. Per aquest motiu van decidir enviar una carta al ministeri d’agricultura i ramaderia. El ministeri al no trobar solució i té la preocupació de que passaria si les abelles desapareixessin us demana la vostra col·laboració com a experts. Esperen la vostra resposta en una setmana.
PAS 2: Fer els equips
-Portaveu i líder
-Responsable del material
PAS 3: Taula amb el que sabem, el que volem saber i les idees.
El que sabem | El que ens cal saber | Idees |
1.Trobar les causes de la reducció d’abelles.
2.Que passaria si no hi haguessin abelles. 3.Ho hem d’entregar en una setmana. 4.Les abelles fan mel i pol·linitzen. 5.Hi ha una abella reina i les altres són obreres. 6.Viuen en ruscs. |
1.Temps durant la primavera.
2.Temps durant l’hivern. 3.Fctors externs. 4.Reproducció 5.Conseqüencies de la desaparició de les abelles. 6.Importancia de les abelles. |
1.Disminució del nombre de flors.
2.No hi hauria mel natural però si artificial. 3.Molta pluja a la primavera. 4.Falten abelles reina. |
PAS 4: Plantejar l’enunciat
Què passaria si les abelles desapareguessin?
PAS 5: Búsqueda
PAS 6: Redacció
PAS 7: Posada en comú
– Abelles no autòctones
– Insecticides
– Estrés a les ciutats
– Contaminació de l’aire
Solució: